人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Thank you for the Music lyrics

「Thank you for the Music」 ABBA

I'm nothing special, in fact I'm a bit of a bore
If I tell a joke, you've probably heard it before
But I have a talent, a wonderful thing
'Cause everyone listens when I start to sing
I'm so grateful and proud
All I want is to sing it out loud

わたしは特別ではないし、本当のところ少し退屈だと思う
もしわたしがジョークを言ったら、多分それはもう前にあなたが聞いているものかもね
でも、わたしには才能があるの、素晴らしいこと
なぜならわたしが歌い始めるとみんなが聞くの
わたしは感謝と誇りを持って
声をあげて歌いたい

So I say
Thank you for the music, the songs I'm singing
Thanks for all the joy they're bringing
Who can live without it, I ask in all honesty
What would life be?
Without a song or a dance what are we?
So I say thank you for the music
For giving it to me

そう、わたしは音楽に感謝している、わたしが歌う歌
それがすべての喜びをもたらしてくれる
誰が音楽なしに生きられる? 本当に音楽なしの
人生って何?
歌やダンスがないわたし達って?
そう、だからわたしは音楽に感謝している
わたしにもたらしてくれるものに

Mother says I was a dancer before I could walk
(M'M)She says I began to sing long before I could talk
And I've often wondered, how did it all start
Who found out that nothing can capture a heart
Like a melody can
Well, whoever it was, I'm a fan

ママはわたしが歩く前からダンサーだったと言っている
ママはわたしが話す前から歌い始めたと言っている
わたしは時々思うの、それが始まりだったって
誰も音楽のメロディのように心を映し出すことはできない
そう、でもそれが音楽なら...わたしはファン

So I say
Thank you for the music, the songs I'm singing
Thanks for all the joy they're bringing
Who can live without it, I ask in all honesty
What would life be?
Without a song or a dance what are we?
So I say thank you for the music
For giving it to me

そう、だから
音楽に感謝している、わたしが歌う歌に
それがすべての喜びをもたらしてくれる
誰が音楽なしに生きられる? 本当に音楽なしの
人生って何?
歌やダンスがないわたし達って?
そう、だからわたしは音楽に感謝している
わたしにもたらしてくれるものに


I've been so lucky, I am the girl with golden hair
I wanna sing it out to everybody
What a joy, what a life, what a chance!

わたしはラッキーだった。金髪の少女で
わたしはみんなに歌いたい
何という喜び、人生、チャンス

Thank you for the music, the songs I'm singing
Thanks for all the joy they're bringing
Who can live without it, I ask in all honesty
What would life be?
Without a song or a dance what are we?
So I say thank you for the music
For giving it to me

音楽に感謝している、わたしが歌う歌に
それがすべての喜びをもたらしてくれる
誰が音楽なしに生きられる? 本当に音楽なしの
人生って何?
歌やダンスがないわたし達って?
そう、だからわたしは音楽に感謝している
わたしにもたらしてくれるものに
それがもたらしてくれる喜びに

Thank you for the music
For giving it to me...

音楽に感謝している
それがもたらしてくれるものに...

意訳 by Franny

ABBAの「Thank you for the Music」は人生の中に音楽がある喜びに感謝する歌だと思いました。わたしは歌を聴くのも、歌うのも好きですが、この歌と違って、歌を歌ったら、みんなは逃げていくと思うけれど。。。それは置いておいて、レスリーの歌に出会えたことには心から感謝!です。レスリーにとっては歌は喜びをもたらせてくれるものだったと思います。歌っている時のレスリーの表情はとてもHappyだったから。
by Franny64 | 2009-02-02 23:55 | Monologue

レスリー・チャン(張國榮)に関するmy memoir 


by Franny64