人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Sailing

RED MISSIONの401event"Salute to Leslie"で歌われる歌は「全賴有你」です。
この歌の原曲はRod Stewartが歌った「Sailing」です。

Sailing
Rod Stewart

I am sailing, I am sailing,
home again 'cross the sea.
I am sailing, stormy waters,
to be near you, to be free.

I am flying, I am flying,
like a bird 'cross the sky.
I am flying, passing high clouds,
to be with you, to be free.

Can you hear me, can you hear me
thro' the dark night, far away,
I am dying, forever trying,
to be with you, who can say.

Can you hear me, can you hear me,
thro' the dark night far away.
I am dying, forever trying,
to be with you, who can say.

We are sailing, we are sailing,
home again 'cross the sea.
We are sailing stormy waters,
to be near you, to be free.

Oh Lord, to be near you, to be free.
Oh Lord, to be near you, to be free,
Oh Lord.

<訳>
僕は海を渡っている、海を渡っている
海を渡り、再び家に帰るために
僕は海を渡っている、嵐の中
あなたのそばにいるために、自由になるために

僕は飛んでいる、飛んでいる
鳥のように空を渡る
僕は飛んでいる、高い雲を抜け、
あなたと一緒にいるために、自由になるために

あなたには聞こえる?僕の声が聞こえる?
夜の闇のかなたから
ぼくはとても辛くて苦しい
あなたと一緒にいたい

あなたには聞こえる?僕の声が聞こえる?
夜の闇のかなたから
ぼくはとても辛くて苦しい
あなたと一緒にいたい

僕達は海を渡っている、海を渡っている
海を渡り、再び家に帰るために
僕達は海を渡っている、嵐の中
あなたのそばにいるために、自由になるために

おお、神様、あなたのそばに、自由に
おお、神様、あなたのそばに、自由に
おお、神様


全賴有你
*この歌の音源とルビつき歌詞+訳はRMJのサイトから

音源
http://www.redmission.jp/activities/2005/401/because_of_you.mp3

ルビ付歌詞
http://www.redmission.jp/activities/2005/401/because_of_you.doc

曾在遠處 自雪封天
孤身旅客 縮起肩
他的孤單 他早已厭
曾在深宵 哭數遍
無數次 在那山坡
他俯跌過傷口多
種種辛酸 種種冷笑
曾亦使他 心碎過
全賴有你 在冷風中
伸手暖透 他心窩
今天風中 高歌旅客
原是當天一個我
(途上)全賴有你 熱我心窩
心中衝勁 好比火
身邊有你 心中有你
前面山坡 必跨過
前面山坡 必跨過
by Franny64 | 2005-03-25 05:23 | Cover Songs

レスリー・チャン(張國榮)に関するmy memoir 


by Franny64