人気ブログランキング | 話題のタグを見る

The Great Pretender

車のラジオから流れてきた曲。「戀戰沖繩」でジュークボックスから流れた曲でした。この曲を聴くと、最後にビーチハウスのステップのところで、座って、タバコをふかしていたレスリーの姿が浮かんできます。

The Great Pretender
by "The Platters"
Words and music by Buck Ram

Oh yes I'm the great pretender (oooh oooh)
Pretending I'm doing well (oooh oooh)
My need is such I pretend too much
I'm lonely but no-one can tell

Oh yes I'm the great pretender (oooh oooh)
Adrift in a world of my own (oooh oooh)
I play the game but to my real shame
You've left me to dream all alone

Too real is this feeling of make believe
Too real when I feel what my heart can't conceal

Oooh oooh
yes I'm the great pretender (oooh oooh)
Just laughing and gay like a clown (oooh oooh)
I seem to be what I'm not you see
I'm wearing my heart like a crown
Pretending that you're still around

Too real is this feeling of make believe
Too real when I feel what my heart can't conceal

Oh yes I'm the great pretender
Just laughing and gay like a clown (oooh oooh)
I seem to be what I'm not you see
I'm wearing my heart like a crown
Pretending that you're still around

そうだよ、僕は素晴らしい詐欺師だよ
うまくやっているふりをしている
僕に必要なのはそうやってうまくやっているふりをすることなのさ
僕は孤独で、でも誰もそれを知らない

そうだよ、僕は素晴らしい詐欺師だよ
そうやって僕の世界を漂っている
僕はゲームをしている でも本当は恥ずかしいんだ
君は僕に1人で夢を見ることを委ねた

信じるというこの感じは余りにもリアルすぎて
僕が自分の心を隠せないということが余りにもリアルすぎて

そうだよ、僕は素晴らしい詐欺師だよ
ピエロのようにただ笑って楽しんで
君には僕じゃないように見えるね
僕はピエロのように僕の心を覆い
君がまだいるように装っている

信じるというこの感じは余りにもリアルすぎて
僕が自分の心を隠せないということが余りにもリアルすぎて

そうだよ、僕は詐欺師だ
ピエロのようにただ笑って楽しんで
君には僕じゃないように見えるかもね
僕はピエロのように僕の心を覆い、
君がまだいるように装っている
ふりをしている。君がまだ近くにいるというふりを

少しだけ視聴
by Franny64 | 2006-05-06 23:28 | Song

レスリー・チャン(張國榮)に関するmy memoir 


by Franny64